söndag 18 mars 2018

Så har valparna hunnit fylla 2 år.

I går var Kaxa och jag på utställning i Kristiansand, äntligen fick vi träffa Leo och hans familj igen.

Leo har vuxit till sig och blivit en rejäl hund, själv har jag ju inte sett honom sen han var 8 veckor gammal.

Det blev en lång bilresa för oss, men Norge var bedövande vackert.
Vi åkte färja över Oslofjorden precis som för ett år sen, men nu var det rejält kallt. och blåsigt.




Utställningen gick över förväntan för oss och Kaxa fick sitt första norska cert, blev dessutom BIR och fick CACIB.

För Leo gick det också bra med ett excellent, jag tyckte väl att domaren var lite snål där.












Precis efter utställningen fick vi veta att Gwoxikens Blåe Kalix gjort sitt MH vid Brukshundklubben i Tollarp, med den äran. 
Gunnel var med och såg det hela, jag citerar henne:

"Att det var minus åtta grader och en kraftig, isande vind bekom inte Kalix när han i dag lördag genomförde sitt MH i Tollarp. Han hade riktigt roligt med både husse och figuranter. Det var första gången som jag sett en hund gå fram till spökena på egen tass utan stöd från sin förare"

https://www.facebook.com/dennis.hagg/videos/10155038482217024/

Med denna kullen har det varit roligt nästan hela tiden från dag 1, men just i dag känns det extra roligt att vara uppfödare.
Jag kan inte nog tacka alla inblandade som har sett till att det blev så bra, vilka fantastiska valpar och inte vore de så fantastiska utan sina underbara valpköpare.

Det är inte utan att man börjar fundera på att försöka göra om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar