onsdag 16 december 2015

Ibland är världen mycket liten, i söndags var jag ute och gick med hundarna. Träffade då en granne med sin nya hund.
Hunden hade inköpts under en resa till Norrbotten och uppgavs vara en Husky.
Eftersom jag dels kommer från Norrbotten, dels känner många som har Huskies där, dels inte tyckte hunden såg ut som en Husky, blev jag nyfiken.
Så jag förhörde mig varifrån hunden kom, det visade sig på vägbeskrivningen (!) att hunden köpts norr om Råneå, någonstans på södra sidan Råneåälven. Vad säljaren hette kom grannen inte ihåg, men han hade ett 50-tal hundar och ett antal hästar.
Ja, det lät ju väldigt bekant, och kan ni tänka er, jag känner han som sålt hunden, och det visade sig vara en korsning, Golden Retriver, lite Schäfer och lite Husky.
En riktig "Fulhusky" med andra ord!
Men hunden ser ut att kunna bli en trevlig bekantskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar