söndag 5 augusti 2018

Sommaren 2018

Jag hoppas att sommaren 2018 kommer att gå till historien som den varmaste i mannaminne, så här varmt vill jag inte att det ska vara.
Vi hoppas på ett mycket svalare och regnigare 2019

I Skåne har det knappast kommit något regn att tala om sen maj, värmen och torkan har varit plågsam.
Själv inledde jag juli med ett snedsteg som innebar både gips och sjukskrivning två månader.
Värmen har ju gjort att både jag och hundarna helst levt livet inomhus, och det har ju på ett vis passat bra med en enbent matte.
Men vi har fått ställa in en hel del planerade aktiviteter.

Men mycket har hänt med de andra valparna i kullen.

Leo, som hamnade i Norge, behövde hitta ett nytt hem. 
Efter lite turer fram och tillbaka hamnade han på en gård i Norge, där han får göra precis det han är ämnad för.
Nu vallar han får, kor och grisar hos Martin.



Mysak fortsätter spårträning och lydnad, och har verkligen vuxit till sig.

Han har även gjort sitt MH, men den äran.



Natas, liv handlar i sommar mycket om hästar och matte Caroline. 








Kalix slutligen har fortsatt sitt specialsök efter reptiler.
I sommar har han och husse Dennis inventerat Hasselsnok och Sandödla.
Verkligen specialsök i verkliga verkligheten.






Själva har vi som sagt inte gjort mycket annat än svettats i sommar.
Sommaren är ju inte slut ännu och vi hoppas på en svalare augusti och fortsatt spår och lydnadsträning för oss, bara jag kan börja gå ordentligt igen.

Samtliga valpar har nu gjort MH och är höftledsröntgade, nu väntar vi med spänning på vad Nordiska Panelen ska säga om Natas omröntgen.

Slutar väl inlägget som jag brukar, jag är otroligt imponerad och naturligtvis tacksam för allt "mina" valpköpare gör med hundarna.
Det mesta kan man inte läsa på SKK hunddata, men det är helt otroligt vad som händer, och vad man kan göra med en Australian Cattledog.

Tack alla som gjort detta möjligt.
För mig som relativ nybörjare med rasen och första kullen är detta redan svårslaget.

Sista bilden, mina egna blådårar, i skuggan som vanligt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar